KAKO da izabereš NAJBOLJU auto školu, ako si MLADIĆ ILI DEVOJKA i da NE FEJLUJEŠ ?
Mini vodič u 5 koraka sa savetima kako da odabereš pouzdanu auto školu Fantastičan je osećaj kada završiš sa polaganjem za auto, dobiješ vozačku dozvolu, kupiš svoj prvi auto (ili još bolje da ga dobiješ na poklon/korišćenje od roditelja ! Zašto da ne? 😉 i kreneš samostalno da ga voziš. Konačno, možeš i da se pohvališ drugarima i kolegama sa faksa ili sa posla da sad imaš i ti vozačku, da okačiš par slika i videa na Instagramu sa autom na nekim lepim lokacijama (možda sa svojim momkom ili devojkom, ha?) ! Broj auto škola u Beogradu i Novom Sadu se samo povećava, a cene za polaganje vožnje samo rastu kao pečurke posle kiše, što nije ni čudno, jer postoji interesovanje i to najviše mladih ljudi. To ti ne ide na ruku, pogotovo, ako tek završavaš sa školom ili si već upisao / upisala faks, a još nemaš posao ili imaš posao koji ti obezbeđuje samo džeparac i one neke osnovne troškove, pa moraš da tražiš od matorih da ti plate obuku ili možda su upravo oni ti koji su te nagovorili da upišeš auto školu (možda ti to spremaju kao poklon za rođendan ). E, sada imaš zagonetku da rešiš kako da odabereš neku auto školu koja je povoljna, a ujedno koja ima dobre instruktore koji će stvarno da se potrude oko tebe da stekneš čvrsto gradivo za početnika u vožnji, a ne samo da položiš ispit, i za koje nisi još samo jedan kandidat u nizu kojeg žele da se otarase i uzmu ti novac. Želiš da pronađeš nekog ko je pouzdan, i kome možeš da veruješ i ko će moći da ti se posveti i da napravi od tebe dobrog vozača. Ima mnogo razloga zašto treba da budeš samostalan / samostalna u vožnji, jedni od njih su da budeš nezavistan / nezavisna od drugih ljudi i od prevoza, da možeš samostalno da putuješ po zemlji i u inostranstvo, i na more, da možeš sam / sama da ideš kod bake), ako žive negde u drugom gradu ili na selu, trebaće ti svakako za faks i za posao, a i zbog tvoje buduće porodice, ako imaš ili budeš imao u planu… Vožnja ti je kao ključ koji otvara vrata nezavisnosti i svet mogućnosti ! Teško je da se snađeš u okeanu auto škola, koje su poput ajkula, žele da imaju što više kandidata i svaka za sebe kaže da je najbolja. Uz dobru pomoć nije nemoguće, čak i, ako nemaš preporuku, vremena da istražuješ recenzije o auto školama i da izdvojiš odmah celokupan iznos za obuku u gotovini kako bi dobio / dobila popust koje neke auto škole nude. Ali nema predaje, uz malo truda i istraživanja, možeš da napraviš dobru odluku i da pronađeš pravu auto školu. Shvatamo, nisi ti kriv / kriva, imaš druge obaveze zbog kojih odlažeš upis u auto školu. Ako tek završavaš sa školom, treba da se spremaš za ispite, ako si student ili učiš ili isto spremaš ispite, a možda imaš neke aktivnosti i vezane za faks. Kad si mlad, želiš i lepo da se provedeš, da ideš sa drugarima u kafić na kafu/pivo ☕, da ideš na neku žurku ili koncert da se opustiš, u teretanu da održavaš formu ili imaš treninge iz fudbala, košarke, tenisa, a možda voliš da planinariš sa ekipom ⛰️. Možda imaš i neki part-tajm posao ili već radiš nešto privatno, neki feelance. Vodiš dinamičan život, u međuvremenu u prevozu malo listaš Insta ili gledaš Youtube ili Tiktok da vidiš šta ima novo i da se zabaviš, ili čitaš knjige. Moguće je da već imaš devojku ili momka, pa treba i tu da se posvetiš , da izdvojiš vreme da je izvedeš u grad da prošetate, da idete u bioskop na novi film ili u pozorište na neku kul predstavu, da se družite sa ortacima … To je normalan socijalan život jednog mladog momka / devojke. Život je kao bend, a ti si frontmen. Treba da uskladiš svoje vokalne i instrumentalne sposobnosti kako bi napravio/ napravila dobru muziku. Dakle, bez pauze balansiraš 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji. Realno gledano, kada još da istražuješ auto škole, zar nije smor ? Jedino, ako si perfekcionista, pa uživaš u tome. Na kraju se odlučiš kao većina drugih mladih da upišeš onu auto školu što ti je najbliža faksu ili mestu gde stanuješ ili radiš, ili za onu najjeftiniju na koju naletiš na internetu, što nije baš najbolja opcija, jer gledaš samo lokaciju i cenu, a i ne kvalitet obuke. To može da bude big fejl, jer ponekad je bolje i da platiš malo više i da ti škola vožnje bude na drugoj lokaciji, a da dobiješ kvalitetnu obuku. Verovatno ćeš pre svega da se raspitaš kod drugara i kolega za preporuku auto škole. Pomoć prijatelja, što se kaže. Problem je ovde što, ako je auto škola nekada kada su je oni (drugari i kolege) pohađali bila dobra, ne znači da i sada održava top kvalitet obuke. U stvari, u početku dosta auto škola se trudi oko đaka, a kada razrade posao i dobiju dovoljan broj preporuka, sav individual pristup polaznicima nestaje i ostaje samo cilj da se dođe do što većeg keša. Mnogo toga zavisi i od zaposlenih u auto školi, pre svega instruktora vožnje. Najvažniji deo obuke je praktična obuka, odnosno vožnja, jer se ovde savladavaju praktične veštine. Provešćeš minimum 40 časova sa tvojim instruktorom. Složićeš se da od instruktora i zavisi preko 90% iz kog puta ćeš da položiš vožnju i kako ćeš posle da voziš u realnim uslovima. Često kandidati biraju auto školu baš zbog instruktora, čak iako znaju da sve ostalo (administrativni, teorijska obuka) i nije baš neki nivo. Ukoliko je iz auto škole otišao preporučeni instruktor, razmisli dobro da li je vredi upisivati. Mnogi studenti su kao detektivi, koji traže dokaze, nadajući se da će da pronađu tragove u vidu relevantnih informacija.. Oni kreću da istražuju recenzije drugih đaka na internetu, po forumima i na Google profilima auto škola. I to jeste dobra ideja, ali treba uzimati u obzir da na forumima su uglavnom neažurirane recenzije i izgubi se mnogo vremena dok se prođe 30 stranica foruma od 2008. godine do danas i na kraju se sazna da ima samo par recenzija za nekoliko auto škola za baš ovu godinu kada planiraš da upišeš. Čak ima i više pitanja od drugih ljudi za preporuku auto škole nego samih recenzija. Još gore kada na nekom forumu ima samo 1-2 stranice sa neaktuelnim recenzijama. Što se tiče Google recenzija, njih svakako vredi pogledati, ali uzimati komentare sa rezervom, jer bilo ko može da napravi Google nalog i da lupi komentar što i koriste neke od auto škola kako bi povećale broj recenzija i zvezdica na Google-u. Pojedinačne auto škole imaju preko 500 recenzija sa visokom ocenom, a u realnosti to može biti daleko od istine zbog manipulacije, zloupotrebe komentara i kupovine recenzija na internetu. Još jedan način da vidiš koliko je dobra auto škola je da baciš pogled na njihov Instagram profil. Instagram profil auto škole je kao vizitka škole. On pokazuje kako se škola predstavlja javnosti i šta škola misli o sebi. Ako je profil dobro odrađen i ažuriran, a fotografije su profesionalne i privlačne, to je jedan od signala da je škola ozbiljna u svom poslu i da brine o svojim učenicima. Mnoge auto škole često kače slike kandidata koji su položli i kao dokaz bodovnom listom sa odgovarujućom oznakom na istoj. Ali i ovde treba biti oprezan, jer ne možeš da znaš iz kog puta je taj kandidat položio. Slike kandidata koji su položili vozački ispit su kao vrhovi planina. Ono što vidiš je samo uspeh, ali ono što ne vidiš su svi usponi i padovi koji su doveli do tog uspeha. Ono što ne vidiš su svi neuspeli pokušaji koji su doveli do uspešnog polaganja. Najbolje je, ako je auto škola tagovala tu osobu uz njenu dozvolu i onda možeš i da je pitate lično u DM, na kraju krajeva. Možda će Vam biti zanimljivo da vidite i našu listu sa iskustvima kandidata sa auto školama u Novom Sadu > Kao što vidimo, postoji više fora kako da pogledaš iskustva i recenzije kandidata i da proveriš kvalitet obuke u auto školama. Najbolje je da istražiš sve ove načine i da uzmeš u obzir njihove mane i onda da napraviš za sebe neku prosečnu ocenu za auto škole, koje te zanimaju. Pogledajte stranice gde smo skupili iskustva kandidata sa auto školama u Beogradu > Cena polaganja je obično ono drugo, a ponekad i prvo što ćeš da gledaš kada budeš birao / birala AŠ, jer treba da se organizuješ sa svojim budžetom (ili pak roditelji da se organizuju sa svojim). Nekim ljudima izvodljivo da plate obuku gotovinom u celosti, dok je drugim komfornije da je plaćaju na rate. Postoji takozvana minimalna propisana cena obuke za auto škole, ispod koje auto škole ne mogu da rade. Ovo se odnosi na teorijski i praktični deo obuke bez ispita, lekarskog uverenja i prve pomoći. Ima i minimalna cena za ispite, ali sve je to daleko od realnosti i nijedna auto škola ne obazire se na to, bar ne na minimalnu cenu ispita. Verovatno ćeš da naletiš na sajt ili reklamu auto škole gde se reklamira primamljiva cena, u koju u stvari ne ulaze sve propratne troškove, a to su lekarsko uverenje koje je neophodno za početak praktičnog dela obuke, prva pomoć koja nije uslov za polaganje praktičnog ispita iz vožnje, ako je kandidat od početka do kraja prošao obuku u istoj auto školi, ali jeste uslov za dobijanje vozačke dozvole. Pojedinačne auto škole takođe ne objavljuju takse za ispite, sve se to podvlači pod troškove koji su nametnuti od strane države i koji, u suštini, nisu vezani za samu obuku. Neke auto škole se ugrađuju u cene tih dodatnih troškova tako da ti obuka izađe još skuplja na kraju, ali je obično već kasno kada saznaš za to. Ako si ipak proverio/proverila šta sve tačno ulazi u cenu telefonom ili mejlom, preko Instagrama, a cena se i dalje čini sumnjivo niska, postavi sebi pitanje kako to može biti, uzimajući u obzir da sve živo poskupljuje, a auto škola mora da plaća različite dažbine i poreze za učionicu, vozila i radnike. Isti ti instruktori rade za plate i kao i svi ostali moraju da izdržavaju svoje porodice i moraju da imaju odgovarajuću platu koja im održava motivaciju za rad što direktno utiče na tvoj broj polaganja i uzimanje dodatnih časova što je tvoj dodatni trošak. Otkrićemo ti još nešto kako pojedinačne auto škole nadoknađuju nisku cenu koju reklamiraju. Jedna od fora je da instruktori kasne na časove ili ih ranije završavaju, a drugi je da na časovima voze samo poligon gde obično čekaju po pola sata da đaci drugih auto škola odrade vežbe, a onda posle poligona voze skraćenim rutama kako bi samo vežbali za ispit. Oba načina štede njihovo gorivo, ali ne i tvoj novac koji si platio/platila za pune časove, očekivajući kvalitetnu obuku po celom gradu ili barem ne samo u tvom komšiluku. Poznato je da postoje auto škole koje odugovlače sa ispitima i to tako što namerno ne stavljaju kandidate na ispitnu listu, a posle izmišljaju različite razloge, očekujući da kandidat uzme dodatne časove, koji se često naplaćuju skuplje, nego redovni. Postoji i praksa takozvanog obaranja polaznika na prvom i drugom ispitu. Skroz je u redu da kandidat ne položi iz prve, nismo svi rođeni za volanom i mnogim je potrebno više vremena i prakse da polože ispit, ali u nekim auto školama je normalno da namerno obore kandidata na drugom polaganju. To se radi obično tako što ispitivač ti namerno preuzme upravljanje vozila što automatski vodi do padanja na ispitu, a drugi trik je da, koristeći svoj autoritet i znajući da se nalaziš pod stresom, ispitivač te zbunjuje i daje ti instrukciju da uradiš nešto protiv pravila, a onda ti stavi “NIJE POLOŽIO”, jer “treba da budeš pažljiv / pažljiva i da voziš oprezno”. Naravno, sve to vodi ka ponovnim polaganjima i uzimanju dodatnih časova, a i ka dodatnom stresu. Dakle, sve ovo treba da uzmeš u obzir kada gledaš cene obuke u auto školama. Kao što smo već spomenuli gore, instruktora vožnje možemo bez sumnje da smatramo kao najbitniju osobu u celom procesu obuke u auto školi. Hajde da opišemo ukratko instruktora kog ne bi ni u ludilu želeo / želela da se nađe pored tebe: Instruktor koji: 3 faktora koji utiču na uspešnu praktičnu obuku: – Iskusan: Iskustvo je vrlo bitno i značajno. Instruktor koji vozi duži vremenski period bez dužeg prekida, može da ti pokaže dosta korisnih fora, da ti skrene pažnju na najčešće greške i da ti pokaže kako da se ponašate u saobraćaju. Naravno, osim iskustva u vožnji, neophodno je i iskustvo sa kandidatima. – Sposoban da prenese znanja: Dobar instruktor treba da zna kako da objasni neke stvari na najbolji način, čak i ako ti sam to ne pitaš. Dobar instruktor vožnje je kao dobar profesor. On zna kako da objasni komplikovane koncepte na način koji je lako razumeti. Takođe su u stanju da prilagode svoj stil učenja individualnim potrebama svojih učenika. – Da razume svoje kandidate: Dobar instruktor treba da zna način na koji da te obučava u zavisnosti od od tvog tipa osobe i tvog psihološkog stanja. Na primer, da li si nezainteresovan, uplašen ili konstantno grešiš. Stoga, instruktor treba da bude pomalo i pedagog i psiholog. – Zna kako da ukaže na grešku: Proizilazi iz prethodne stavke i znači upravo znanje na koji način da ti se obraća. Možda ti povišen ton neprihvatljiv, a možda za tebe je on kao alarm. Takav instruktor vožnje je kao dobar drugar. On je u stanju da ti pruža smernice i podršku koja ti je potrebna da uspeš, dok je i iskren i direktan kada je reč o tvojim greškama. Takođe je u stanju da to rade na način koji je s poštovanjem i saosećanjem, a ne grubo ili kazneno. – Zainteresovan: Instruktor mora biti prisutan ne samo fizički, ali i psihički tokom časova vožnje. On treba da ostavi privatne brige sa strane i da te prati šta radiš, gde grešiš, jer inače može da predvidi greške koje ćeš ti da nastaviš da pravi, a koje će dalje da dovedu do odgovarajućih posledica.Takav instruktor vožnje je poput dobrog detektiva. On je u stanju da pažljivo posmatra svog kandidata i identifikuju obrasce u njegovom ponašanju. Dakle, sagledavši sve aspekte, sada imamo jasnu sliku kakav instruktor treba da ti vodi praktičnu nastavu. Instruktor vožnje mora da pruža podršku i da te ohrabruje. Pri odabiru auto škole, jedna od bitnijih stavki je njen vozni park. Ranije je bio problem što je u većini auto škola bio zastareo vozni park sa fićom i zastavom. Sada je problem drugačiji – auto škole u cilju poboljšavanja svojih marketinških aktivnosti nabavljaju nabuđena vozila za svoju flotu koje će moći da stavljaju u oflajn i onlajn reklame. Naravno da je za tebe kao mladu osobu privlačnije da voziš Mercedes A klase i Audi A3, nego Fiat Punto. Ovde pre svega treba da se zapitaš, da li vredi kao da početnik da imaš nabuđena kola kako bi posle razmišljao / razmišljala o skupoj registraciji, popravkama (i delovima), i o neizbežnim ogrebotinama i ulubljenjima na autu u periodu dok ne poboljšaš svoje vozačke veštine i ne stekneš osećaj za vožnju ? Treba takođe uzeti u obzir i da u nekim auto školama je vožnja na modernijim vozilima skuplja. Kao zaključak pitaj se: da li ćeš kada polože vožnju da imaš prvo vozilo slično ovim modernim vozilima? Kao što smo pomenuli još na početku naše diskusije, odabir auto škole po principu najbliža je najbolja – nije uvek najbolja varijanta za tebe. Na osnovu 1, 2, 3. i 4. stavke iz ovog teksta možemo da kvalifikujemo auto škole koje ulaze u uži izbor. Što se tiče lokacije, najbolje je sam / sama da vidiš da li bi ti najviše odgovaralo da auto škola bude blizu mesta stanovanja ili faksa, ili posla, ako ga već imaš. Izbor auto škole je kao izbor kafića. Želiš da pronađeš neki koji ima lep ambijent i gde možeš lepo da se provedeš, ali takođe želiš da pronađeš neki koji je blizu tebe, tako da ne moraš da putuješ daleko. Samo zato što je kafić blizu tebe, ne znači da je dobar. Isto je i sa auto školama. Samo zato što je auto škola blizu tebe, ne znači da je to najbolja auto škola za tebe. Moraš da uzmeš u obzir reputaciju škole, njene uslove i instruktore. Takođe moraš da uzmeš u obzir svoje potrebe i svoj stil učenja. Izbor auto škole je važna odluka. Uzmi u obzir sve faktore koji su ti bitni. Nadamo se da će ti biti od koristi ovaj mini-vodič koji smo napravili! Ako želiš da svoje vreme iskoristite za sebe, a da pri tom odabereš pouzdanu auto školu, pročitaj naš članak “Kako da znaš da je auto škola 100% LOŠA ? 7 ključnih faktora“
Kako da Odabereš Najbolju Auto Školu u Beogradu i Novom Sadu ?
2. Cena Polaganja Vožnje u Auto Školama Novog Sada i Beograda
Kakav Ipak Treba da Bude Tvoj Instruktor Vožnje ?
4. Uzmi u Obzir Vozni Park Pri Izboru Auto Škole
5. Lokacija kao Faktor u Izboru Auto Škole
Dodatni Saveti za Odabir Auto Škole
KAKO da NE pogrešiš i da ne upišeš LOŠU auto školu pri SAMOSTALNOM odabiru ?
Ostavi svoj komentar
Жао нам је, да би поставили коментар, морате бити пријављени.