59% kandidata koji nemaju nikakvo visoko obrazovanje su položili vozački ispit iz prve, u odnosu na 51% onih koji ga imaju
Prema informacijama koje smo dobili od MUP-a, u auto školama u Beogradu prolaznost na teorijskom ispitu je 60%, a na praktičnom ispitu 55% u 2023. godini/
U toku je unapređenje sistema i pravljenje liste auto škola iz kojih izlaze najbolji vozači, kako je ranije izjavio Mladen Rašeta, generalni sekretar Privredne komore auto škola Srbije i kako nam je odgovorio Slaviša Lakićević, pukovnik policije Uprave saobraćajne policije.
Podsećamo da je prosečna cena polaganja vozačkog ispita 5.000 din u auto školama i ukoliko ne položite ispit, ponovni izlazak se plaća isto toliko.
Ljudi koji imaju diplomu ili dodatno obrazovanje će najverovatnije više puta padati na polaganju vožnje nego oni bez obrazovanja, prema istraživanju.
Da se vratimo na studiju. Osiguravajuće društvo Privilege DriveXpert je sprovelo analizu na uzorku od 1,564 kandidata sa britanskom vozačkom dozvolom. Analiza je pokazala da je 59% kandidata koji nemaju obrazovanje položilo vozački ispit iz prvog pokušaja, dok je samo 51% onih sa visokim obrazovanjem položilo iz prve.
S druge strane, prema istraživanju, ljudima umetničke prirode je trebalo manje pokušaja da polože vožnju. Trebalo im je u proseku 1,9 pokušaja, dok onima koji studiraju matematiku i prirodne nauke je trebalo 2,3 pokušaja.
Studija je otkrila da 6 od 10 vozača polože vožnju u proseku sa 1,7 pokušaja.
Suprotno tome, 5 od 10 kandidata sa diplomama polože vožnju sa 1,8 pokušaja.
Što je zanimljivo, kandidati sa srednjom školom imaju čak nižu stopu prolaznosti od 48%, ali opet, kod onih koji imaju dodatne kvalifikacije je to 47%.
Šarlot Filding, šefica Privilege DriveXpert-a je rekla: “Položiti vožnju iz prve ne znači imati i dobre vozačke sposobnosti, jer osnovne veštine koje treba da dobijemo se uče više godina sa iskustvom na putevima.”
Dr Li Handlington, predavač psihologije na Univerzitetu De Montforte je rekao za “The Daily Mail”: Oni koji nemaju formalno obrazovanje, više se oslanjaju na proceduralne veštine i bolje su prilagođeni aktivnostima kao što je polaganje vozačkog ispita.”