Opremite auto za vožnju po kiši – Auto škola Željko Plus
Pre nego što krenu na nešto duže putovanje, vozači treba da znaju da dolazi vreme padavina i da moraju biti spremni na sve. Prepuručuje se kupovina guma koje se dobro ponašaju na mokroj podlozi, kao i dobrih brisača, koji će raditi i po najvećem pljusku. Međutim, važnije od svega je da vozač prilagodi brzinu kretanja uslovima na putu.
Gume za kišu služe da istisnu sloj vode, tj. da spreče akvaplaning, a ne da spreče klizanje zbog toga što je put mokar i klizav. To je ogromna razlika. Na mokroj i vodom prekrivenoj podlozi guma mora da, kroz kanale kojima je ispresecan protektor, ispumpa vodu.
Bez ovih kanala tanak sloj vode ostao bi između gume i podloge, što bi izazvalo gubitak prijanjanja (akvaplaning) i automatski slabiju kontrolu pravca. Na glatkom putu, na blagoj kiši i pri brzini od oko 95 km/h, guma ima zadatak da odvede veliku količinu vode koja se nalazi ispod kontaktne površine.
Koja guma to najbolje radi, nema preciznog odgovora, a vulkanizeri su saglasni da će svačije mišljenje biti subjektivno. Tako jedni tvrde da je najbolja „Dunlop SP Sport 01“, dok će drugi reći da je „mišlinka“ neprevaziđena. Suština je da šare na gumi za kišu budu što dublje da bi kišna guma radila posao. Vulkanizeri, ipak, savetuju da se na vreme nabave zimske gume.
Sve zimske gume su dobre, s malim nijansama i razlikama. U svakom slučaju, dobro ih je imati. One su uglavnom za blato i sneg, ali su dobre i za kišu. U sebi imaju siliku koja na niskim temperaturama umogućava da se guma lakše prilagodi asfalfu – kažu u Auto-kući „Tadić“.
Auto-kuća “Tadić”
Zašto da dajem 50 evra za brisače kad vrlo lako mogu da ostanem bez njih, misli veliki broj vozača, ali oni iskusniji znaju šta znači dobar brisač i neistrošena metlica kada počne da pljušti.
Zašto da dajem 50 evra za brisače kad vrlo lako mogu da ostanem bez njih, misli veliki broj vozača, ali oni iskusniji znaju šta znači dobar brisač i neistrošena metlica kada počne da pljušti.
Za vreme pljuskova, na putu je mnogo mešavine kišnice, prljavštine i ulja, što je sve preduslov za klizanje.
Sporija vožnja pomaže gumama da postignu bolje prijanjanje uz podlogu. Izbegavajte kočenje, a kad god je to moguće, usporavajte skidanjem noge sa papučice gasa i kočite motorom.
Klizanje se može dogoditi i najiskusnijim vozačima. Ako vam se to desi, nemojte jako pritiskati kočnicu. Ako imate ABS, nemojte kočiti isprekidano, već pritisnite jako kočnicu i ne pravite nagle pokrete volanom. Na mokrom putu je duži zaustavni put kočenja. Kontrolišite odstojanje i ne vozite suviše blizu vozila ispred vas. Sa istrošenom gumom rastojanje mora biti mnogo veće.
Kontrolišite dubinu šare da biste mogli da procenite koje rastojanje treba da držite. Iskusni vozači uvek će, nakon prolaska kroz baru, nekoliko puta pritisnuti kočnicu da bi je osušili.